Branca Alemã revê preço das baterias em baixa.

As discussões relacionadas com a revolução do carro elétrico.
Responder
Avatar do Utilizador
ruimegas
Gestor do Forum
Mensagens: 5074
Registado: 04 jan 2011, 23:39
Data de fabrico: 09 jun 2011
Capacidade bateria: 59 Ah 12 barras
Localização: Oeiras
Contacto:

Branca Alemã revê preço das baterias em baixa.

Mensagem por ruimegas » 22 jan 2011, 13:51

Branca Alemã revê preço das baterias em baixa mais depressa do que se pensava :D . Parece que estamos a ir na direcção certa :) .
Imagem

"In a December 2010 study, Deutsche Bank (DB) analysts revisited some figures posted in its previous report and lowered their projected future costs for automotive batteries. DB's December 2010 study pegged the cost of lithium-ion batteries at $250 per kWh by 2020, a substantial reduction from the $350 per kWh it forecasted back in November 2009. After speaking with industry experts and numerous automakers, the DB team concluded that its November 2009 forecast for li-ion battery costs was out of date and recrunched the numbers. DB's price chart (shown above), illustrates the firms updated outlook.

Based upon its forecasted price drop for li-ion batteries, DB concludes that:
The consumer economics of a pure electric start to work without subsidy by about 2020 under this battery price decline scenario. The industry rule of thumb suggests that consumers will consider a 3-4 year payback to be an economic choice. With no subsidy, 2012 electric vehicle models will have a 10+ year payback vs. a typical combustion analog, assuming $3.25/gallon gasoline. With a $7,500/vehicle subsidy in 2012, an electric will have about a 5 year payback. Around 2015, assuming a $4,500/vehicle subsidy, the payback period starts to fall into a range at which consumers will view the economics favorably. By 2020, the economics should be able to more or less stand on their own with subsidy, and a small subsidy would clearly nudge the payback below 3 years.
DB's December 2010 study can be read in its entirety by clicking here (PDF). Who wants to guess what DB's outlook will be in late 2011 "

Em: http://green.autoblog.com/2011/01/06/de ... t-per-kwh/
Em: https://docs.google.com/viewer?url=http ... 3fm-05.pdf

Cumprimentos
NISSAN LEAF Branco c/Spoiler mk1 de 09JUN2011. 195.000 kms.
TESLA Model 3 AWD. Encomenda 03JUL2019. Entrega 09JUL2019. 72078 kms.
Associado da Associação de Utilizadores Veículos Eléctricos http://www.uve.pt

Avatar do Utilizador
mjr
Administrador do site
Mensagens: 9890
Registado: 04 jan 2011, 15:55
Data de fabrico: 30 mai 2018
Capacidade bateria: 114.8 Ah 12 barras
Localização: Porto

Re: Branca Alemã revê preço das baterias em baixa.

Mensagem por mjr » 22 jan 2011, 14:03

Interessante. Mas penso que 250$/kWh em 2020 é muito conservador. Eu aposto mais em valores próximos dos 100$/ kWh em 2020. A Tesla já tem custos das baterias próximos dos 300$/kWh em 2011!
Nissan Leaf 40 Tekna preto, entregue em 30 de maio de 2018. 51400km em 2024-02-15
Nissan LEAF mk1 Preto, entregue em 7 de julho de 2011. 180000 km em 2023-12-22.
Tesla Model 3 LR preto entregue em 2019-03-06. 125000 km em 2023-12-22.
Sócio da associação de Utilizadores de Veículos Elétricos, UVE: http://www.uve.pt

Avatar do Utilizador
ruimegas
Gestor do Forum
Mensagens: 5074
Registado: 04 jan 2011, 23:39
Data de fabrico: 09 jun 2011
Capacidade bateria: 59 Ah 12 barras
Localização: Oeiras
Contacto:

Re: Branca Alemã revê preço das baterias em baixa.

Mensagem por ruimegas » 22 jan 2011, 14:49

mjr Escreveu:Interessante. Mas penso que 250$/kWh em 2020 é muito conservador. Eu aposto mais em valores próximos dos 100$/ kWh em 2020. A Tesla já tem custos das baterias próximos dos 300$/kWh em 2011!
É sempre a "bombar" para baixo :lol: :lol:
NISSAN LEAF Branco c/Spoiler mk1 de 09JUN2011. 195.000 kms.
TESLA Model 3 AWD. Encomenda 03JUL2019. Entrega 09JUL2019. 72078 kms.
Associado da Associação de Utilizadores Veículos Eléctricos http://www.uve.pt

Responder

Voltar para “Negócios / Economia e Política”